“Ya Allah Ya Tuhanku, aku berlindung kepadaMu dari rundungan sedih dan duka. Aku berlindung kepadaMu dari sifat lemah dan malas, Aku berlindung kepadaMu dari sifat pengecut dan kedekut. Aku berlindung kepadaMu dari bebanan hutang dan hasad dengki orang”

Halaman

Tips Menyegarkan Rambut Yang Kepam

Tengah asik membelek katalog Avon baru, tetiba jumpe tips untuk menyegarkan rambut kepam hehehe..
Rasa macam kelakar jer bila istilah kepam tu digunakan.


Agak-agak apa perkataan sinonim yang menggambarkan masalah yang sama.

PERMOHONAN KE SEKOLAH BERASRAMA PENUH TAHUN 2014

Selamat petang. Bersempena dengan dah bermulanya peperiksaan UPSR, ramai ibu bapa dah mula mencari-cari sekolah menengah untuk anak-anak. Ina ni anak tak sekolah lagi. Tapi pegawai kat pejabat dah minta tolong carikan cara nak daftarkan anaknya ke asrama penuh.

Permohonan boleh dibuat bermula 01 September hingga 15 Oktober 2013 di Portal Rasmi Kementrian Pendidikan Malaysia. Dan klik ke E-PERKHIDMATAN yang Ina letak kotak merah tu. Kemudian cari pautan PERMOHONAN KE SEKOLAH BERASRAMA PENUH TAHUN 2014 di bawah tajuk BERKALA tu.
~Klik untuk imej lebih besar~

Akan keluar laman daftar. Kepada ibu-ibu atau ayah-ayah yang baru nak daftar perlu daftar dulu.


Akan kelihatan seperti borang dibawah, daftar pengguna ialah ibu/ayah/penjaga sahaja.
Kata laluan yang didaftar tu perlu ler ingat untuk log masuk.

Ataupun untuk lebih mudah, ibu-ibu ayah-ayah semua terus sahaja muat turun Panduan Pengguna yang disediakan di laman daftar tu. Panduan tersebut haruslah dibaca dan diteliti dengan sebaik2nya sebab jika permohonan sudah dicetak dan submit, tiada perubahan yang boleh dilakukan lagi.

Mudah je kan. Tapi bila dah kelam kabut memang susah gak nak cari. Sebarang pertanyaan boleh call no yg sedang hangat di tv sekarang..03-8000 8000..sambil nyanyi2.